کاکتوس سفالو سرئوس
نوشته شده توسط : hr
سفالو سرئوس

▪ خانواده: Cactaceae

سفالو سرئوس بومی مکزیک است. این کاکتوس‌ تارهای سفید و بلندی دارد که به طول 
۵تا۱۰سانتی‌متر می‌رسد. این تارها باعث مقاومت گیاه در مقابل گرمای شدید تابستان می‌شود. از آن‌جا که این نوع کاکتوس ریشه‌های ضعیفی دارد برای نگه‌داری در خارج از موطن اصلی می‌توان آن را بر روی کاکتوس‌ دیگری پیوند زد. این کاکتوس در مقایسه با دیگر کاکتوس‌ها در زمستان به جای گرم‌تری نیاز دارد. هم‌چنین از آب دادن به آن در زمستان باید خودداری کرد. ولی در تابستان به آب فراوانی نیاز دارد.
این کاکتوس‌ را در جوانی نباید کود داد. ولی گیاهان مسن از خرداد تا مرداد ماه هفته‌ای یک‌بار به مخلوطی از یک گرم سولفات پتاسیم به اضافه یک گرم سوپر فسفات نیاز دارند.
خاک مورد نیاز مخلوطی از ماسه شسته، خاک برگ و کمی خاک باغچه است.
 روش تکثیر به وسیله کاشت بذر در اوایل بهار در درجه حرارت ۲۱درجه سانتی‌گراد و قلمه در اواخر بهار تا اواخر تابستان می‌باشد.


 کاکتوس پیر مرد

Cephalocereus senilis (کاکتوس پیرمرد) یک گونه کاکتوس از جنس Cephalocereus بومی شهرهای Guanajuato و Hidalgo در شرق مکزیک است. این است گیاه در بین گیاهان خودرو (وحشی) تهدید می شود، اما انتشار گسترده آن به دلیل ارزش زینتی و محبوبیت آن باعث کاهش تقاضا از جمعیت وحشی آن است.

این گونه حالت ستونی بلند با خوشه هایی از ساقه است که می تواند 5 تا 15 متر قد کشیده و بلند شود، ساقه منحصر به فرد معمولا بدون شاخه است و قادر به مقاومت در برابر وزن شاخه های جانبی نیز نمی باشد.

 

قابل توجه ترین ویژگی آن موهای بلند و پرپشت سفید آن است که برای محافظت از آفتاب در خدمت گیاه است. پوشش موی این گیاه باعث میشود تقریبا مثل برف سفید به نظر برسد و همین امر موجب محبوبیت بیشتر آن شده و به کاکتوس پیرمرد مشهور شده است. در مرحله جوانی موهای ای کاکتوس ، به رنگ سفید مایل به نقره ای است.

گل های کاکتوس کاکتوس سفالو سرئوس سنیلیس یا "کاکتوس پیرمرد" به رنگ های قرمز ، زرد ویا سفید دیده میشود، ولی توانایی گل دادن تا سن 10 تا 20 سالگی را ندارد.

 

نیاز آبیاری آن کم تا متوسط در تابستان است و تقریبا هیچ آبیاری در زمستان نیاز ندارد و بسیار مستعد پوسیدگی به خصوص در زمان جوانی است و به زهکشی خوبی نیاز دارد.

 

 




:: موضوعات مرتبط: کاکتوس و ساکولنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: